Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Miskoncepce ve výuce fyziky na ZŠ - náměty na postup při jejich odstraňování
Rusínová, Anita ; Drozd, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kolářová, Růžena (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem zmapovala představy žáků naší školy o některých fyzikálních jevech. Během své praxe se pravidelně u svých žáků setkávám s představami, které jsou mezi lidmi běžně rozšířené, ale neodpovídají vědecky podloženým skutečnostem. Vyvrácení těchto představ je velmi obtížné a jak výsledky předešlých průzkumů ukazují téměř nemožné, protože většina žáků se k nim po proběhlé výuce vrací. Tyto představy nazýváme miskoncepce. Pokusím se tedy navrhnout takové výukové postupy, které by alespoň u některých žáků mohly zanechat dlouhodobější informaci a zamezit návratu k původním představám. Zároveň jsem se pokusila nalézt modely, se kterými se žáci ve výuce fyziky na základní škole setkávají a přitom chybně popisují realitu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Termoregulační zařízení - návrh, konstrukce a měření
KOUDELA, Zdeněk
Tato diplomová práce je zaměřena na vývoj a realizaci termoregulační řídící jednotky s využitím ve školní a laboratorní praxi. Práce čtenáře krátce seznamuje s principem elektronického měření teploty v praxi a periferního propojení platformy Arduino různými typy sériových komunikací. Hlavní součástí práce je vytvoření vlastní řídící jednotky a její následná aplikace pro školní a laboratorní účely. Práce tak obsahuje několik příkladových laboratorních úloh, na kterých je možné plně uplatnit potenciál vyrobeného přístroje.
Experimenty z kmitání a vlnění pro Praktikum školních pokusů I
Řehůřek, Michal ; Mandíková, Dana (vedoucí práce) ; Koudelková, Věra (oponent)
V této diplomové práci jsme se soustředili zejména na tvorbu demonstračních experimentů a návodů na jejich provedení k tématu mechanické kmitání, vlnění a akustika. Zařazeny jsou i další typy úloh a aktivity, jejichž součástí je experiment. Východiskem při tvorbě experimentů a úloh byla rešerše tématu v učebnicích pro základní a střední školy, která je shrnuta v úvodu práce. Značnou část úloh jsme testovali v rámci výuky a získané podněty zakomponovali do jejich výsledné podoby. Podstatnou součástí práce jsou přílohy, především videa, dokumentující průběh experimentů, a pracovní listy pro žáky. Úlohy, včetně návodů, aktualizují a doplňují předmět Praktikum školních pokusů I, který je součástí vzdělávání budoucích učitelů fyziky na MFF UK. Měly by tedy sloužit jako inspirace budoucích i stávajících učitelů fyziky. Úlohy jsou prezentovány také v online Sbírce fyzikálních pokusů (fyzikalnipokusy.cz).
Miskoncepce ve výuce fyziky na ZŠ - náměty na postup při jejich odstraňování
Rusínová, Anita ; Drozd, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kolářová, Růžena (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem zmapovala představy žáků naší školy o některých fyzikálních jevech. Během své praxe se pravidelně u svých žáků setkávám s představami, které jsou mezi lidmi běžně rozšířené, ale neodpovídají vědecky podloženým skutečnostem. Vyvrácení těchto představ je velmi obtížné a jak výsledky předešlých průzkumů ukazují téměř nemožné, protože většina žáků se k nim po proběhlé výuce vrací. Tyto představy nazýváme miskoncepce. Pokusím se tedy navrhnout takové výukové postupy, které by alespoň u některých žáků mohly zanechat dlouhodobější informaci a zamezit návratu k původním představám. Zároveň jsem se pokusila nalézt modely, se kterými se žáci ve výuce fyziky na základní škole setkávají a přitom chybně popisují realitu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Přehled výuky genetiky na ZŠ a gymnáziích
MACHOVÁ, Markéta
Tato práce analyzuje současné i starší učebnice biologie z hlediska učiva genetiky. Zároveň shrnuje již vytvořené a podává nové metodické materiály k výuce genetiky.
Školní pozorování a pokusy s půdou.
NĚMCOVÁ, Daniela
Cílem této diplomové práce bylo utvořit přehled školních pokusů a pozorování na téma ?PŮDA?, jejich utřídění, zhodnocení z hlediska časové náročnosti, obtížnosti a náročnosti na pomůcky a doporučení pro ZŠ či víceletá gymnázia za účelem vytvoření metodické příručky pro učitele. Některé navržené pokusy byly vyzkoušeny se žáky Gymnázia Dr. Aleše Hrdličky v Humpolci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.